COACH LOGIN
Brad Pitt Body

Brad Pitt workout

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De acteur die menig vrouwenhart sneller doet kloppen en door het blad People tot 2 keer toe tot “Sexiest Man Alive” is uitgeroepen: Brad Pitt. Brad Pitt is opgegroeid in Springfield in de staat Missouri. Zijn ouders, Bill Pitt en Jane Pitt hadden 3 kinderen: Doug, Julie en Brad. Brad Pitt is de jongste van de 3 kinderen. Hij was op jonge leeftijd vrij sportief en was erg goed in tennis. In het jaar 1982 is hij begonnen aan de opleiding journalistiek. Na zijn studie zocht hij zijn geluk in Los Angeles waar hij verschillende acteerlessen volgde. Zo had hij een paar kleine rolletjes in Dallas en de serie Growing Pains.

De doorbraak van Brad Pitt kwam pas in 1991. Hij speelde de rol van J.D. in de film Thelma en Louise. De rollen die hij hierna vertolkte zijn bekender bij het grote publiek. Zo was Pitt te zien in Fight Club, Oceans Eleven en later in World War Z. Hij had bijna de rol van Neo in de Matrix, maar uiteindelijk ging deze hoofdrol naar Keanu Reeves.

Brad Pitt Trainingsschema

The first rule of Fight Club … Een van de bekendste zinnen uit de film, waarin Brad Pitt de rol vertolkte van Tyler Durden. Brad Pitt door zijn rol als Tyler Durden in Fight Club het symbool van hoe heel mannelijk Nederland eruit wilde komen te zien. De film heeft een zware impact gehad op de fitness industrie, waar mensen het voornamelijk hadden over de Brad Pitt Workout.

Brad Pitt Workout

Brad Pitt gebruikte voor zijn rol in Fight Club een semi bodybuilding trainingsschema. Een schema waarmee hij in een zeer korte tijd ontzettend gespierd kon ogen. Dit kwam enerzijds ook omdat Brad Pitt van nature een laag vetpercentage heeft en al erg droog was voordat hij hieraan begon. Tijdens de film Fight Club woog Pitt 75kg en had een vetpercentage van rond de 8%. Hierdoor leek hij een stuk groter en indrukwekkender.

Het trainingsschema van Brad Pitt was gebasseerd op het principe van 1 spiergroep per dag, met 3 sets en 15 herhalingen. Tussen de sets nam hij niet meer dan 1 minuut rust. Daarnaast was het gewicht dusdanig zwaar, dat hij de laatste rep net goed kon uitvoeren, dus trainen tot failure.

Na 4 dagen krachttraining, deed hij nog extra cardiotraining om zijn lage vetpercentage zeker te stellen.

Maandag – Borst

Push-ups – 3 sets of 25 reps
Bench press – 25, 15 & 8 reps
Nautilus press – 15 reps
Incline press – 15 reps
Pec deck – 15 reps

Dinsdag – Rug

25 pull ups – 3 sets
Seated rows – 3 sets
Lat pull downs – 3 sets
T-bar rows – 3 sets

Woensdag – Schouders 

Arnold press – 3 sets
Laterals – 3 sets
Front raises – 3 sets

Donderdag – Biceps en Triceps

Preacher curls  – 3 sets
EZ curls cable – 3 sets
Hammer curls – 3 sets
Push downs – 3 sets

Vrijdag en Zaterdag – Cardio

Loopband – 1 uur

Zondag – Rust

Het trainingsschema van Brad Pitt was erg effectief omdat Brad van zichzelf al vrij droog is. Zijn vetpercentage was al extreem laag en als je dan spieren aanzet, zijn deze eerder zichtbaar dan wanneer je hoger zit in je vet. Dus wil je eruit zien als Tyler Durden, zorg dan eerst dat je laag gaat in je vetpercentage om vervolgens spieren aan te zetten.

Brad Pitt Fight Club

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

3 reacties

Plaats een reactie