COACH LOGIN
valkuilen

De 5 grootste valkuilen

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

In dit artikel onthullen we wat de vijf belangrijkste obstakels zijn die je moet overwinnen om dat slanke lichaam te krijgen dat je altijd al hebt gewild. Ze staan niet in volgorde van belangrijkheid, ze zijn allemaal belangrijk!

De 5 grootste valkuilen

Zelfvoldaanheid/Acceptatie

Niet tevreden met je lichaam? Accepteer het niet en kom niet met excuses voor die zwemband om je middel. Zorg ervoor dat je actie onderneemt. Wordt gemotiveerd! Haal jezelf uit je dagelijkse routine en breng jezelf naar nieuwe hoogten. Hoe?

  1. Knip een foto uit van een slank (en gespierd) lichaam uit één van je favoriete bladen en plak het op de deur van de koelkast om je te herinneren (en je te ‘programmeren’) aan wat je wilt bereiken. Denk iedere dag aan jezelf met dat droomlichaam! Het helpt echt als je geest kan ‘zien’ welke kant je op wilt met jouw lichaam.
  2. Leer van mensen die hebben bereikt wat jij wil bereiken en laat hun goede gewoonten op jou overslaan. Weet wel wanneer hun methoden niet voor jou werken vanwege persoonlijke verschillen.
  3. Stop en denk eens echt na over de ‘pijn’ die je ervaart (of zult ervaren) van al die pondjes ongewild opgehoopt lichaamsvet (het kan bijna ieder gebied van je leven beïnvloeden). Denk dan aan de positieve gevolgen die het verbeteren van je lichaam zal brengen: zelfverzekerdheid, verbeterde zelfbeeld en misschien zelfs een paar bewonderende blikken van de andere sekse! Laat je nu iedere dag door dit ontoombare verlangen naar je nieuwe doelen leiden.

Het niet stellen van doelen

Je hebt het vast wel eerder gehoord, ‘falen om te plannen is plannen om te falen’. Laat deze uitspraak echt op je inwerken, het is 100% waar! Kijk, laten we realistisch zijn… Het gebeurt sporadisch dat de goede dingen in het leven gewoon voor jou gebeuren. Je zult echt niet ’s morgens wakker worden en er achter komen dat je de ‘bodybuilding loterij’ hebt gewonnen, compleet met een strak en gedefinieerd middel en armen en benen met aders erop. Echt niet… dat zal niet gebeuren.

Het advies is dan ook constant doelen en deadlines stellen (wanneer moet het doel bereikt zijn). Houd jezelf ook verantwoordelijk voor het halen van die deadlines.

Stel bijvoorbeeld dat je tien pond lichaamsvet wilt kwijtraken in de komende zes weken. Schrijf dit dan op een stuk papier en lees het elke ochtend en avond. Door dit te doen ‘programmeer’ je je hersenen en je lichaam voor succes!

Never give up on your dreams
Never give up on your dreams

Het niet consequent volgen van een kwaliteitsprogramma

Amen! Kijk, laten we hier eens tot de bodem gaan. Als je doelen stelt en dan geen plan maakt om die doelen te behalen, dan ben je eigenlijk maar wat aan het ronddwalen en kan je het idee om er ooit goed uit te zien aan het strand (of waar dan ook) wel schudden. Sorry, maar het is de waarheid.

Kijk, het maken van een optimaal programma kan nogal verwarrend zijn. Er zijn heel veel mensen die zich ‘expert’ noemen en jou vertellen wat je moet doen. Wees voorzichtig in je keuze naar wie je luistert. Niets is schadelijker dan verkeerde informatie!

Dezelfde fouten herhalen

Het is belangrijk dat je leert van je fouten. Klinkt logisch, maar vaak vallen we in dezelfde valkuil.

Dit is het probleem: stel dat iemand een gestoord uithongerdieet volgt en een paar kilo kwijtraakt, maar dat er allemaal weer binnen een paar weken aan heeft zitten. Waarom zou zo iemand dat dieet dan nog een keer volgen en een ander resultaat verwachten en waarom zijn er zo veel mensen die deze destructieve patronen blijven herhalen?

Eén antwoord: zij hebben niet de tijd genomen om een meer effectieve benadering te leren, wat ons brengt tot het volgende obstakel dat je moet overwinnen als je verwacht ooit een benijdenswaardig slank lichaam te ontwikkelen.

Stoppen met leren

Wanneer je niet constant je geest voedt met de juiste en bruikbare informatie om je te helpen je doelen te bereiken, dan sijpelt er allerlei rotzooi en troep je hersenen binnen om de leegte te vullen (bijvoorbeeld eindeloze uren televisie kijken!).

Stel jezelf open om te leren wat er te leren valt en luister niet zomaar naar iedereen. Vraag je altijd af: klopt het wat diegene zegt, of zijn het maar holle woorden? Controleer hiervoor altijd bronnen en/of vraag naar de onderzoeken waarop iemand zijn kennis berust.

Samenvattend, als je echt dat sensationele slanke en strakke lichaam wilt, dan moet je:

  • Zelfgenoegzaamheid vermijden en constant je motivatie branden houden!
  • Doelen stellen en jezelf verantwoordelijk houden!
  • Een goed plan volgen om je doelen te bereiken!
  • Opletten of je plan werkt en als het niet werkt iets nieuws proberen!
  • Altijd nieuwe en betere strategieën leren om je doelen te bereiken!

 

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie