COACH LOGIN
Kristien Slingers

Fitness model Kristien Slingers

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

In de categorie “Fitness Model” maken fanatieke sporters kans op een fotoshoot door foto’s van henzelf en een verhaal over hun motivatie in te sturen. Vandaag: Kristien Slingers.

Kristien Slingers

De Belgische Kristien Slingers had reeds in oktober vorig jaar een mail gestuurd ter aanmelding als fitness model. Sinds kort heb ik een mooie ruimte gevonden als fotostudie, maar daarvoor deed ik alle fotoshoots thuis. In oktober en november vorig jaar heb ik thuis dan ook behoorlijk wat shoots gedaan. Niet altijd tot groot plezier van mijn vrouw en dochter die daarmee de serre en woonkamer kwijt zijn (die achtergrondschermen zijn ook zo groot). Toen ik Kristiens aanmelding ontving, moest ik deze dan ook in eerste instantie parkeren tot een rustigere periode.

Na de feestdagen echter vond ik dat er wel weer wat ruimte zou moeten zijn en nodigde ik drie dames uit voor een fotoshoot, waaronder Kristien. Kristien gaf in haar aanmelding al aan dat ze een beetje onzeker kan zijn en ze was dan ook verrast en erg blij met uitnodiging om eind januari een fotoshoot te doen.

De shoot zelf vond ze super spannend, maar toen ze de eerste foto’s zag, was ze er ontzettend blij mee.

Interview Kristien Slingers

Kenneth: Hoe lang train je nu?

4 jaar geleden ben ik begonnen met naar de fitnessclub te gaan omdat ik enkele kilo’s was bijgekomen na een operatie en was hier heel ongelukkig van. Ik deed dan ook voornamelijk cardio om gewoon slank te blijven. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met gewichtheffen maar omdat we verhuisd zijn en te ver van de sportschool wonen ben ik dit thuis beginnen doen

Kenneth: Wat heeft je doen besluiten ook krachttraining op te pakken?

Ik ben ermee begonnen omdat ‘gewoon’ slank zijn niet goed genoeg meer was voor mij. Ik wou een atletisch figuur omdat ik mezelf niet meer slank vond maar ‘magertjes’

Kenneth: Je traint dus niet in een sportschool, maar uitsluitend thuis. Hoe vaak doe je dit en hoe ziet zo’n thuis-training eruit?

Ik train zo een 4 keer per week, soms maar 3, afhankelijk van mijn werk. Ik doe de ene dag triceps, schouders en buik en de andere de overige spiergroepen. Dit door middel van een weightbench, dumbells en extra gewichten die ik aan mijn enkels draag.

Kenneth: Heb je bepaalde spiergroepen die je extra aandacht geeft?

Ik leg vooral focus op mijn buik en armen omdat ik strakke armen toch mooier vind in de zomer dan ‘wapperende’ armen 🙂

Kenneth: Wat vind je het moeilijkste om te trainen?

Het moeilijkste vind ik mijn schouders en benen omdat ik deze in het begin niet de nodige aandacht heb gegeven dus deze moet ik nog goed aansterken!

Kenneth: Hoe weet je wat te eten?

Ik heb veel research gedaan in boeken en fitness-sites over hoe ik het beste eet. Ik heb dan ook van alles uitgeprobeerd maar vond nooit wat echt bij mij werkte… Ik zag geen resultaten ofwel vielen ze keihard tegen omdat ik meer vet dan spieren bij kwam. Het is eigenlijk pas sinds na vorige zomer dat ik gevonden heb wat werkt voor mij. Al is het soms moeilijk om mij eraan te houden door mijn werkuren.

Kenneth: Heb je nog bepaalde doelstellingen?

Ik bekijk het van week tot week… ik zou mezelf strakker en gespierder willen zien en blijf dus gewoon doorgaan 🙂 no excuses!

Kenneth: Welk advies zou je vrouwen willen geven die willen starten met trainen, maar hier tegenop kijken?

Mijn advies voor andere vrouwen? Ik denk dat het gewoon een kwestie is van een paar weken keihard op je tanden te bijten tot je de eerste resultaten ziet. Je zal dan zeggen ‘fuck ja’, al mijn harde werk wordt beloond en ik zie er wel goed uit!’ Vanaf dan word het gewoon een levensstijl… beter in je vel en gelukkiger!

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Kenneth Nwosu

Kenneth Nwosu is gecertificeerd fitness-docent, natural bodybuilder en docent Ryukyu Kobujutsu (Japanse Krijgskunst). Als hoofdredacteur van FITsociety schrijft hij uitvoerig over alles met betrekking tot fitness, bodybuilding, voeding en supplementen.

Plaats een reactie