COACH LOGIN
liselotte uitgelicht3

Fitnessmodel: Liselotte van Lieshout

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

In de categorie “Fitness Model” maken fanatieke sporters kans op een fotoshoot door foto’s van henzelf en een verhaal over hun motivatie in te sturen. Begin juni deed ik een shoot met het fitnessmodel Liselotte van Lieshout. We begonnen in de studio om vervolgens in het park te eindigen.

Liselotte van Lieshout

Hoe lang train je nu?

Nu 2 jaar echt krachttraining.

Waarom ben je hiermee begonnen?

Ik was altijd wel al sportief. Ik heb vroeger 10 jaar lang intensief judo gedaan, toen ik gestopt was deed ik wel even fitness en heb even dansen gedaan dat was verder niet echt serieus. Voordat ik het krachttraining oppakte, deed ik 2 jaar lang veel cardio en viel ik alleen maar af, m’n rondingen gingen weg en dat was niet mooi! Mijn lieve schoonzus geeft les in een sportschool en geeft bodypump. Toen vertelde zij over het krachttrainen, dat je daar mooi gespierd van wordt. Terwijl ik altijd maar dacht dat krachttraining meer voor de mannen was, haha. Toen ben ik begonnen met bodypump. Na een paar maanden bodypump zag ik verschil! Ik zag kleine schattige spiertjes! En dat vond ik leuk dus ging ik naast bodypump ook apart krachttraining doen. En zo begon de passie voor krachttraining. Ik ging steeds vaker naar de sportschool en begon steeds meer verschil te zien. Nu train ik op het moment 5 á 6 dagen in de week en voel ik me super fit.

Tijdens de shoot gaf je aan dat je lengte soms een probleem vormt bij modellenwerk, hoe fijn is het om je met training te richten op punten die je wel kunt veranderen?

Zeker met mijn anderhalve meter is het toch erg lastig om in de modellenwereld te komen, maar waar een wil is, is een weg! En nu ik train, wordt ik toch voor fitness-gerelateerde opdrachten gevraagd en dat is toch wat ik erg leuk vind. Ik geef het dan ook zeker niet op. Ik doe nu wat ik leuk vind en dat is het belangrijkste.

DSC_8968

Wat zij de belangrijkste veranderingen die je hebt doorgemaakt, zowel fysiek als mentaal door training?

Ik focuste me heel veel op m’n billen en benen, want ik had toch wel platte kadetjes die nu mooi gespierd zijn geworden waar ik toch wel een beetje trots op ben.! En ik zag met alles verschil. Ik merk als ik in de spiegel kijk dat ik blij ben met wie ik ben en zeker nu ik train. Niet perse uiterlijk maar vooral innerlijk, ik zit lekkerder in me vel. En sport is ook ontspanning, tenminste voor mij wel. Ik ben actief en ik zit niet snel lui op de bank. Ook slaap ik lekkerder.

Wat vind je het moeilijkste om te trainen?

Buik. Het is lastig omdat je gespierd wilt zijn met alles, maar ook een strakke, gespierde buik. Je moet vooral veel letten op je eten, suikers gaan nu eenmaal vaak richting je buik. Daar let ik dus zeker wel op. Toch is het lastig. Zodra je een tijd niet goed eet, zit het snel op je buik. Een sixpack is dan toch nog steeds een doel, haha.

Hoe weet je wat te eten?

Ik vroeg veel aan bodybuilders in de sportschool en m’n schoonzus en lieve vriend wisten er ook al veel vanaf. Ook las ik boeken erover en veel op het internet. Ik eet heel gezond, maar weeg niet af omdat je dan te veel moet gaan opletten. Als je bijvoorbeeld aan wedstrijden mee doet moet je wel en wie weet doe ik dat in de toekomst wel. Dan zou ik wel moeten afwegen wat ik eet. Dat zou ik dan niet erg vinden, want dan heb je een doel.

Heb je nog bepaalde doelstellingen. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde zaken die je in gedachten hebt wanneer je traint?

Ja zeker ik heb altijd wel een doel, elke vrouw droomt van veel dingen en ik droom vaak dat ik toch wat meer modellenwerk in de fitnessindustrie kan doen. En dan moet ik toch echt goed op mijn lichaam letten. Ook wil ik wel een keer meedoen aan een wedstrijd, wanneer is nog de vraag. Toch moet je als mens altijd kunnen blijven dromen over nieuwe dingen, anders wordt het ook zo saai toch? Ik ben zeker nog niet klaar en hoop snel nieuwe dingen tegen te komen op mijn pad. Momenteel heb ik een lieve vriend die altijd voor me klaar staat en me altijd zal steunen in me dingen! Dus je zal me snel weer voorbij zien komen.

Welk advies zou je vrouwen willen geven die willen starten met trainen?

Als je niet snel zin hebt in de sportschool, begin dan met bijvoorbeeld een groepsles bodypump. Zo begon ik ook en dan doe je ook sneller mee, dat is altijd leuk. Met een trainer erbij vertelt iemand ook of je het goed doet. Tenslotte is het belangrijk dat je je oefening goed uitvoert anders kan je lelijke blessures oplopen en dat wil je niet! Ik vond het fijn om alleen te fitnessen, maar sommige willen een trainbuddy en die sleept je er toch sneller in mee. Online is ook erg veel te vinden als het gaat om oefeningen. Vraag ook veel advies in je sportschool en heb je het ervoor over om een personeel trainer in te huren, zou je dat ook kunnen doen. Die zullen je altijd goed kunnen helpen en eventueel een voedingsschema maken. Zelf heb ik dat niet gedaan en alles zelf uitgevogeld. Ik zou zeggen ga naar een sportschool en schrijf je in!!

Foto’s Liselotte van Lieshout

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Kenneth Nwosu

Kenneth Nwosu is gecertificeerd fitness-docent, natural bodybuilder en docent Ryukyu Kobujutsu (Japanse Krijgskunst). Als hoofdredacteur van FITsociety schrijft hij uitvoerig over alles met betrekking tot fitness, bodybuilding, voeding en supplementen.

Plaats een reactie