COACH LOGIN
Hugh Jackman

Hugh Jackman workout

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Australische acteur Hugh Jackman kreeg grote bekendheid voor zijn rol in de X-Men reeks als Wolverine. De van oorsprong filmacteur en theather acteur is maar liefst 5 keer in de huid van de superheld gekropen. Naast deze grote rol heeft Jackman onder andere gespeeld in Swordfish, Van Helsing, Real Steal en Prisoners. Jackman is voornamelijk bekend geworden als Wolverine, waar hij een opzienbarend fysiek voor had ontwikkeld. Voor deze rol moest Jackman alles uit de kast halen. Check de Wolverine workout van Hugh Jackman. 

Hugh Jackman’s Personal Trainer

Voor de rol van Wolverine moest Hugh Jackman bijzonder veel spiergroei realiseren. Zoals veel acteurs werd Hugh Jackman in de aanloop naar de films begeleid door een personal trainer. In het geval van Hugh Jackman was dit David Kingsbury. David Kingsbury is geen onbekende in de wereld van de celebrities. Zo heeft hij naast Hugh Jackman ook Jennifer Lawrence begeleid voor haar rol als Mystique in de X-Men film.

Fitness schema Hugh Jackman

Het fitness schema dat werd samengesteld door David Kingsbury voor Hugh Jackman had als voornamelijk doel het toenemen van spierkracht en het bevorderen van spiergroei, waarbij de toename in lichaamsvet beperkt moest blijven. Het trainingsschema werd opgebouwd met voldoende progressive overload waardoor er continu toename in spierkracht en spiergroei gegarandeerd konden blijven.

Het trainings programma is ontworpen op een 4 wekelijkse periodisering. Gedurende deze 4 weken waren de volgende oefeningen voornamelijk onderdeel van het schema: Barbell Bench, Back Squat, Weighted Pull ups, Deadlifts.

Om te bepalen hoe zwaar Hugh moest trainen voor het maximale resultaat werd het gewicht wekelijks verzwaard met behulp van een percentage systeem. Elke week bestond zijn training uit een percentage van zijn One Rep Max, oftewel 1RM. De eerste 3 weken werd het gewicht telkens verhoogd en in week 4, de laatste week, werd het gewicht verlaagd zodat er nog 10 reps uitgevoerd konden worden.

Hugh Jackman lichaam Wolverine

Zodra het eerste blok van vier weken is voltooid , voeg je 5 tot 10 procent toe aan de 1RM. Indien de krachttoename minder snel gaat verhoog je met 5 procent. Indien de krachttoename goed vordert verhoog je het gewicht met 10%. Deze regel pasten we elke 4 weken toe en dat zag er als volgt uit.

Wolverine Workout

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reactie

  1. Jeftha op zegt:

    Alles in combinatie met een lage dosering anabolen onder toezicht van (de beste) artsen. Ik neem het hem niet kwalijk. Het gaat hier natuurlijk wel om miljoenen 😉

Plaats een reactie