COACH LOGIN
James Franco

James Franco workout

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De acteur James Franco is geboren in 1978 in Palo Alto, Californie. Hij is voornamelijk bekend vanwege zijn rol in de Spiderman Trilogie waarin hij de rol van Harry Osborn, de goede vriend van Peter Parker, speelt. Later speelde hij in meerdere films en had hij rollen in onder andere: Milk, Flyboys, Date Night, en Planet of the Apes. In zijn carriere is hij 3 keer genomineerd voor een Golden Globe Award en heeft er 1 gewonnen. Daarnaast is hij genomeerd voor een Acadamy Award voor zijn rol in de film 127 Hours. Voor veel films dient James Franco in goede shape te zijn. Tijd om zijn schema onder de aandacht te brengen.

James Franco Trainingsschema

James Franco is niet meer weg te denken uit de wereld van Hollywood. James Franco is niet alleen acteur, maar daarnaast is hij ook actief als schrijver en regisseur en klust wat bij als model. Voor dat laatste is het van belang dat hij zijn lichaam in shape houdt. Dit doet hij voornamelijk door te boksen en cardiotraining op hoge intensiteit.

Snoeihard Boksen

Macka Foley James Franco

James is van nature een outdoor type en doet graag aan fitness. Voor zijn werkzaamheden als model en acteur moet hij zijn lichaam wel in vorm houden en dat doet hij door middel van boksen. Hij bokst daarom ook met boks legende Macka Foley, die veel andere acteurs traint. Omdat James van nature een ectomorf is heeft hij in het begin veel moeite gehad om spiermassa aan te komen. Door de intensieve training en voedings adviezen die hij ontving van Foley kwam hier in korte tijd verandering in.

Veel van de oefeningen die in het schema van James Franco voorkomen zijn: opdrukken, double unders met touwtje springen, crunches en natuurlijk het boksen op de bokszak.

Proteine supplementen

Proteine is onmisbaar wanneer je een goed lichaam met goed ontwikkelde spieren wilt realiseren. Je kunt veel proteine uit voedsel halen, maar er zijn ook supplementen die je hier een handje bij kunnen helpen. Zie hieronder onze top 3 supplementen die je kunnen helpen om je eiwit inname te vergroten:

Kooptip

Razende hartslag

Franco blijft in topconditie door ook voldoende cardiotraining te doen naast zijn boksactiviteiten. Neem bijvoorbeeld de volgende work-out als basis:

Warming-up

Zijn warming ziet er als volgt uit: Drie kilometer joggen, stretchen en uitlopen.

Hardlopen

  • Ga 5 keer 500 meter sprinten en wandel niet tussendoor.
  • Van de 500 meter, ren je telkens op de volgende intensiteiten:
  • 100 meter op 15% van je maximale snelheid
  • 100 meter op 50% van je maximale snelheid
  • 200 meter op 75% van je maximale snelheid

Loopsprongen

Maak loopsprongen voor 50 meter, rust 15 seconden uit om dit vervolgens 15 keer te herhalen.

Krachttraining

Om naast het conditionele deel ook intensief krachttraining te doen, maak je interval jumps van 5 meter, 10 meter 15 meter en tot slot nog eens 20 meter. Wanneer je de afstanden voltooid hebt raak je de grond aan. Dit herhaal je 15 keer.

Cooling down

Tot slot eindig je met een cooling down, waar je 1 kilometer rustig uitloopt en aan het einde nog een paar stretch oefeningen doet voor de benen.

Strak dieet – Wit Vlees

Al train je nog zo hard – 80% van je lichaamsvorm wordt bepaald door je dieet. Ook Franco is zich hier erg van bewust en let dan ook enorm op zijn eetstijl. Zijn devies: enkel wit vlees. Het voordeel van wit vlees is dat het makkelijker te verteren is en je er geen opgeblazen gevoel van krijgt. Wit vlees is alles wat er wit uitziet, zoals kip, kalkoen, of een wit visje op z’n tijd. Tip: Eet alleen wat zelf ook snel kan rennen of vliegen – wel eens een slanke koe zien sprinten? Franco zorgt ervoor dat hij voldoende proteïnen binnenkrijgt door ook eieren en zelfs pindakaas te eten. Altijd met mate uiteraard.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie