COACH LOGIN
Motivatie tips fitness

Motivatie tips

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zullen zijn; het moeilijkste gedeelte van sporten is in de eerste plaats jezelf de deur uit te krijgen! Motivatie is de sleutel tot het succes, maar hoe word je succesvol in het motiveren van jezelf? De hectische levensstijl van tegenwoordig maakt het makkelijker om excuses te verzinnen dan om redenen te vinden om op te staan en ervoor te gaan. Maar ergens in je hart en hoofd ken je de voordelen van het door die deur lopen. Je hebt alleen een duwtje nodig.

Motivatie tips

Je bent het meest gemotiveerd als je dingen doet waarvoor je beloond wordt. Je weet dat je veel voordeel haalt uit het met regelmaat sporten en dat is motiverend!

Vergeet je die voordelen snel als je de eerste morgen stijf van de spierpijn wakker wordt? Pak dan nu een pen en papier en schrijf alle redenen op die je kunt bedenken om gezond en fit te worden.

Denk aan al die extra energie die je krijgt als je vooruitgang maakt.

Stel je voor hoe het voelt als je weer in al die kleren past die in je kast hangen (voor een bodybuilder is dat iets minder, maar je begrijpt het principe…).

Zie dat lange en gezonde leven voor je dat je kunt hebben samen met je kinderen en kleinkinderen.

Bedenk hoe het zal zijn als je de laatste mode kunt dragen zonder je oncomfortabel te voelen.

Denk aan de laatste keer dat je de trap nam en buiten adem bovenaan kwam.

De volgende keer dat je problemen hebt met je motivatie, lees die lijst dan door!

Zie Het Sporten Als Een Menu, Niet Als Een Dieet

Selecteer activiteiten die je leuk vindt. Ga niet gewoon naar de muren van de sportschool staren en jezelf zielig voelen terwijl je op een hometrainer zit!

Volg een aerobics klas, ga wandelen met vrienden of sluit je aan bij een fietsclubje. Probeer cross training (regelmatig van de ene vorm van beweging switchen naar een andere vorm). Onderzoek wijst uit dat dit beter voor je is dan je helemaal te focussen op maar één soort training.

Train Met Een Vriend

Mensen die sporten met iemand anders hebben meer de neiging om consequent te trainen. Als je weet dat iemand op je rekent zou je dat duwtje moeten geven!

Besef wel dat dit ook het risico bevat dat je niet gaat trainen omdat je partner besluit die dag niet te trainen.

Houd Je Aan Een Programma En Houd Je Vooruitgang Bij

Sport iedere dag!

Diegenen die zich houden aan een dagelijkse ochtendtraining blijven dit vaker volhouden dan mensen die twee of drie keer per week sporten. Maak tijd voor een wandeling in de morgen of volg elke dag een trainingsvideo voordat de afleidingen van de dag je in beslag nemen.

Doe Mee Aan Wedstrijden!

Train voor een plaatselijke wandel-, hardloop-, of fitness/bodybuild-wedstrijd. De meeste mensen werken beter als ze een doel hebben en een nieuwe uitdaging om te halen. En die uitdaging kan wel eens uitlopen op een nieuwe hobby!

Voel Je Comfortabel

Geef geld uit aan de goede schoenen en kleding voor de sport die je hebt gekozen. Neem een walkman of een MP3 speler met je favoriete muziek mee.

Als je het kunt betalen dan zijn personal trainers misschien wel wat je zoekt om je op het rechte pad te houden. Veel mensen nemen puur al vanwege de motiverende werken een personal trainer. Zoek op Internet of vraag je sportschool of ze goede trainers kunnen aanraden.

Loop deze lijst nog eens door en vul het aan met je eigen gedachten. De voordelen zijn eindeloos, vraag maar eens aan iemand die het allemaal al gedaan heeft. Ga er nooit van uit dat een fitte persoon altijd fit is geweest en dat het ‘makkelijk’ voor hem of haar is om zo te blijven. Maak een praatje; je zult verbaasd staan wat je allemaal kunt leren.

Niemand is fit geboren; we hebben allemaal die motivatie moeten zoeken!

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie