COACH LOGIN
personal trainer

3 manieren waarop een personal trainer je geld bespaart

3 manieren waarop een personal trainer je geld kan laten besparen op de lange termijn

1. Je koopt geen onzin supplementen meer

Je bent een tijdje aan het trainen en wilt het nu écht serieus gaan aanpakken. Vrienden om je heen lopen als een gek te shaken met hun shakebeker. Jij besluit ook eiwitpoeder te kopen. Eiwitshakes zijn toch nodig?!

Het begint met één pot, maar voor je het weet staat je hele keuken er mee vol: eiwitpoeder, een pre-workout, een speciale post-workout shake mix, snelle suikers voor tijdens het trainen, bcaa’s voor tijdens het trainen, eiwitrepen, superfoods en misschien ook nog een fatburner. Oh ja, vergeet je twee handen vol met vitamines in de ochtend niet.

De realiteit is dat je nul – ik herhaal: nul – van bovenstaande supplementen echt nodig hebt. Ja tuurlijk, sommige supplementen kunnen handig zijn, zoals eiwitpoeder. Maar heb je het ook echt nodig? Nee, je kunt prima resultaat behalen zonder.

Dit is geen verassing voor je: voeding, training en slaap zijn de drie belangrijkste factoren.

Wat mij dan ook verbaast is dat veel mensen met gemak 60 euro per maand uitgeven aan supplementen, maar toch zeker drie keer na moeten denken als ze 50+ euro moeten betalen voor een persoonlijk voeding- en/of trainingsschema. Dat is de basis, niet de supplementen!

Als je geen vooruitgang boekt komt dat omdat:

  • Je voeding niet op orde is
  • Je trainingsschema niet goed in elkaar steekt

Meer supplementen kopen is niet de oplossing.

Laat supplementen voor wat het is en investeer in de basis: een personal trainer die je kan helpen met een juist voedings- en trainingsschema. Als de basis niet goed is, kosten supplementen je alleen maar geld en voegt het niks toe. Een personal trainer kan ervoor zorgen dat je progressie gaat boeken. Dat is zijn taak.

Tegelijkertijd verteld je trainer je welke supplementen je beter links kan laten liggen. Heb je ook weer ruimte op je aanrecht.

Voedingssupplementen op de keuken

2. Voorkom slechte techniek en daardoor een bezoek aan de fysiotherapeut

Een juiste trainingstechniek minimaliseert de kans op blessures, en daarmee een bezoek aan de dure fysiotherapeut.

Ik hoor je denken: “Ik train al een x aantal jaar, m’n techniek is goed”. Dit hoor ik altijd. En ik snap dat je dat zegt, je doet het gene waarvan jij denkt dat goed is, logisch.

Ik wil geen ongelijk geven omdat ik je persoonlijk niet ken, maar ik kan wel spreken vanuit m’n eigen ervaring. 9 van de 10 mensen die zeggen zich acht keer te kunnen optrekken, kunnen er nog geen één met de juiste techniek.

Trainen met een juiste techniek zorgt ervoor dat je de spieren traint die je wilt trainen, waardoor je sneller groeit. De kans op blessures is kleiner, waardoor je geen geld kwijt bent aan de fysiotherapeut. Én een juiste trainingstechniek voorkomt dat je op de Facebookpagina #gymfails terecht komt.

3. Bespaar geld op je eten en drinken

Eten buiten de deur is duur, én je maakt snel ongunstige keuzes. Loop maar eens Amsterdam Centraal Station door. Voor je het weet heb je een hamburger in je handen.

Men geeft met gemak 4 euro per dag uit aan koffie en belegde broodjes. Maar elke dag 4 euro investeren in je gezondheid door de hulp van een coach in te schakelen is te veel geld.

Een dieet van een coach hoeft je helemaal geen extra geld te kosten. Je kan prima afvallen met relatief goedkope producten. Oké, uitzonderingen daargelaten. Als je een student bent en leeft op pasta, olijfolie en eiwitpoeder kan het niet veel goedkoper.

Wat mij opvalt is dat mensen die willen afvallen opeens hele ‘gezonde’ productkeuzes gaan maken. Ze kopen een zak walnoten, gedroogde abrikozen, en makreel. Prijzige producten. Inderdaad gezond, maar niet als je er een kilo van opeet en aan het eind van de maand nog steeds op hetzelfde gewicht zit. Je kan prima afvallen met goedkopere producten en toch gezond zijn.

Werk je aan je gezondheid, en bespaar ook nog eens geld.

Werken met een personal trainer is een investering in jezelf

Tuurlijk snap ik dat je sceptisch bent. Je betaalt een personal trainer of online coach en vervolgens moet je zelf aan de bak. Het is niet dat je iets koopt waarbij je van tevoren weet wat je krijgt.

Als je 60 kg overgewicht hebt is het heel simpel, dan is een trainer een noodzakelijk kwaad. Op de huidige manier kan je niet verder, het beperkt je leven, je moet zo snel mogelijk veranderen. Als je het zelf kon had je dat allang gedaan, een personal trainer is echt nodig. In die situatie maakt het geld minder uit.

Er zijn ook veel mensen die “gewoon iets gespierder” willen worden, of +/- 10 kg willen afvallen. Geen levensbedreigende situaties, wel lastig te realiseren. In dat geval heb je meerdere opties:

  • Je gaat zelf aan de slag
  • Je koopt ergens een schema
  • Je schakelt de hulp in van een coach

Optie 1: je gaat zelf aan de slag
Je gaat zelf aan de slag. Je stapt een sportschool binnen en gaat gewoon wat doen. Op een gegeven moment begin je te twijfelen; is het gene dat ik doe wel goed? Je probeert via internet antwoord te krijgen op de vragen hoe je het beste kan eten en trainen. Alleen hoe meer je zoekt, hoe meer verwarring er ontstaat.

Alles spreekt elkaar tegen.

Dan sta je voor de keuze. Of je blijft langer doorzoeken en tijd investeren (tijd = geld) of je gaat op de huidige manier door met de kans dat je na een jaar tijd nog steeds niet verder bent gekomen. Je begint jezelf af te vragen waarom je zo op je voeding let en zo vaak traint als het toch niet werkt.

Optie 2: je koopt ergens een voedingsschema
Op het internet zijn er genoeg schema’s te vinden, een paar tientjes en je hebt al een schema. Sterker nog, ik geef ze zelfs gratis weg.

Het nadeel van een eenmalig schema is, is dat het een tijdelijke oplossing is. Als jij verandert, hoort je schema ook te veranderen. Simpel voorbeeld. Stel je bent 10 kg afgevallen, als een resultaat hiervan is je stofwisseling gedaald, waardoor je met je eerste voedingsschema niet meer verder zal afvallen.

Optie 3: je schakelt de hulp in van een coach
Als je op zoek bent naar continue progressie dan is persoonlijke begeleiding het gene dat je zoekt.

Een coach past je schema’s aan zodat je progressie blijft boeken. Een coach vertelt je hoe je op verjaardagen je voeding het beste kan aanpakken. Een coach kan je van alles leren op het gebied van voeding, training en mindset zodat je na het traject op eigen benen kan staan.

Lijkt dit je wat?Personal Trainer Bas Maas

Ik help je met alle plezier. Neem gerust vrijblijvend contact op via de Online Coaching App van Fitsociety, dan denk ik met je mee over hoe jij het beste geholpen zou kunnen worden. Kost je niks.

FITsociety vind je in de App Store via deze link

FITsociety vind je in de Play Store via deze link

Over Bas Maas

"Ik ben iemand ben met een enorme passie voor krachttraining en voeding. En ben dan ook blij dat ik hier mijn beroep van heb gemaakt. Ik vind het ontzettend mooi om te zien hoe mensen, met de juiste begeleiding, levens veranderende resultaten te weeg kunnen brengen waarover ze van tevoren niet hadden durven dromen"

Plaats een reactie