COACH LOGIN
Scarlett-Johansson

Scarlett Johansson workout

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Scarlett Johansson (New York, 22 november 1984) is een Amerikaans actrice. Johansson werd geboren in New York City. Haar vader, Karsten Johansson (1943), is een in Denemarken geboren architect. Haar moeder, Melanie Sloan (1951), is een producent en komt uit een Joods Amerikaanse familie van Pools Joodse afkomst van de Bronx. Haar grootvader was Ejner Johansson, een scenarioschrijver en regisseur. Haar ouders ontmoetten elkaar in Denemarken, waar haar moeder woonde bij Johanssons grootmoeder Dorothy, een boekhouder en onderwijzeres. Johansson heeft een zus Vanessa, een broer Adrian, een tweelingbroer Hunter en een halfbroer Christian, haar vaders zoon uit zijn eerdere huwelijk. Ook Vanessa en Hunter zijn acteurs. Johansson groeide op in een huishouden met weinig geld.

2003 werd het jaar van Johanssons doorbraak. Niet alleen vertolkte ze twee door critici geprezen rollen, maar ook werd ze voor het eerst gezien als sekssymbool. Zo was ze tegenover Bill Murray te zien in Lost in Translation. De film werd onder andere genomineerd voor vier Academy Awards en won er één. Terwijl Murray ook genomineerd werd, kwam Johansson niet in aanmerking.

In 2012 kreeg Johansson voor haar acteerprestaties een ster op de Hollywood Walk of Fame.

Dieet Scarlett Johansson

Om voor films als The Avengers in shape te komen heeft Scarlett een streng dieet. Dit dieet bestaat uit 5 regels:

  1. Neem kleinere porties. Scarlett heeft wel eens gezegd dat haar favoriete eten vegetarische pizza is met een Cola Light. Daarnaast houdt ze ook erg veel fan Chinees eten. Een beetje witte rijst met een klein beetje kip en soep.
  2. Laat 1 snack toe. Scarlett is dol op kaas. Kaas is iets waar je haar snachts voor kunt wakker maken. Omdat ze alle andere slechte voedingspatronen heeft uitgeschakeld geeft ze af en toe zichzelf een stuk kaas als beloning en blijft ze een gezond leven leiden.
  3. Doe meer cardiotraining dan krachttraining. Omdat ze snel gespierd oogt doet ze haar krachttraining door middel van boxen. Daarnaast is ze fanatiek met cardiotraining om de vetvebranding te stimuleren.
  4. Werk aan je zelfvertrouwen. Scarlett haar lichaam is niet perfect maar ze houdt er wel van. Ze besefte zelf niet hoe goed ze eruit zag totdat regisseur Sofia Coppola haar in haar ondergoed in de scene van Lost in Translation neerzette.
  5. Neem risico’s. Scarlett staat bekend dat ze af en toe tatoeages aanpast aan haar look. Op deze manier vindt ze steeds weer iets nieuws dat bij haar past.

Trainingsschema Scarlett Johansson

Dezelfde personal trainer die Scarlett Johansson begeleide voor haar rol in Iron Man 2 was ook verantwoordelijk voor haar figuur in de laatste film.
Johansson haar training bestond uit 90 minuten durende circuit training, meerdere keren per week, om haar klaar te krijgen voor de explosieve bewegingen op de set. Hier werd variatie toegevoegd door middel van het gebruik van halters, weerstandsbanden, medicijnballen en TRX. De 20 sets die ze totaal moest doen bestonden uit 25 tot 30 herhalingen per oefening. Daarnaast deed ze interval trainingen in en buiten de sportschool.
In de eerste scènes zie je Scarlett met een aantal Russische mobsters vechten. Het gevechtsonderdeel was ook deel van haar trainingsprogramma. Ze had ongeveer zes weken de tijd om zich voor te bereiden op de vecht scènes en met behulp van Mixed Martial Arts, oftewel MMA, kreeg ze dit snel onder de knie.

Foto’s Scarlett Johansson

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie