COACH LOGIN
joylent_uitgelicht

Joylent review: Dag 1

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Deze week begin ik met een review van de maaltijdvervangers van Joylent. Om journalistieke redenen, maar ook uit persoonlijke motivatie

Help, Vegas f#cked my gains!!

Morgen begin ik met de feitelijke review, vandaag wil ik eerst ingaan op mijn motivatie om de producten van Joylent uit te proberen.

KN1_3510
hier was ik volgens mij al halverwege toen ik er al genoeg van had

Vorige week rond deze tijd zaten Anne en ik nog op het vliegveld van Philadelphia te wachten op onze vlucht naar Amsterdam. We waren een paar uur eerder geland vanuit Las Vegas waar we een week waren om verslag te doen van de Mr. Olympia 2016. Daarover heb je natuurlijk alles kunnen lezen hier en zien in de vlogs van Fannetiek.nl. Het was een fantastische ervaring, Las Vegas zelf én de Olympia.

Maar het kwam wel tegen een prijs. Behalve dat het niet bevorderlijk is voor de huiselijke harmonie van een getrouwde man om een week naar Las Vegas te gaan met een fitnessmodel, heeft het ook zijn effect gehad op mijn fysiek.

In Vegas kwam pijnlijk naar boven wat een slechte eter ik ben. Ik had de grootste moeite voldoende voeding naar binnen te krijgen. Niet dat het niet aanwezig was, in tegendeel. Maar niet in de vorm die ik gewend ben, of op de momenten dat ik gewend ben te eten.

Ons dieet bestond daar o.a. uit een groot ontbijt, in mijn geval vaak een bord scrambled eggs en een berg bacon met nog wat gebakken aardappeltjes erbij. Ik zat al vol als ik ernaar keek. Vragen om minder hielp niet, maar vervolgens wel een rekening krijgen voor “food waste” wanneer je de helft niet op krijgt.

Vervolgens liepen we zo’n 30 kilometer gemiddeld per dag bij een gemiddelde temperatuur van 40 graden. Tussendoor aten we wat op straat. Waar Anne een soort mentale Vegas-Food-Bucketlist had, had ik onder die omstandigheden al moeite een kleine cheeseburger weg te werken (in m’n “Nothing beats a fit body” t-shirt).

Vervolgens ’s avonds een diner van Amerikaanse proporties waarvan ik weer nauwelijks de helft wegkreeg, om daarna weer de stad in de gaan. Dan rond middernacht terugkomen in het hotel om tot een uur of 3 ’s nachts content te uploaden voor het ontwakende Nederland. Daarvoor waren we immers daar. Proberen te slapen tot 8 uur, maar om 6 uur ’s ochtends weer wakker worden en weer door met de volgende dag.

Resumé: geen training, heel weinig eten, heel weinig slaap, heel veel lopen, heel veel hitte. Resultaat: heel veel gewicht kwijt. Ik zag niet alleen m’n oogjes iedere dag kleiner worden, maar ook m’n lichaam. Bij terugkomst in Nederland stapte ik vorige week dinsdag op de weegschaal en ik schrok me kapot. Ik was 6-7 kilo kwijtgeraakt, van de 78-79 kilo bij vertrek, naar 72 kilo. Zelfs al vertelde ik mezelf dat een deel vocht was, was het pijnlijk een gewicht te zien dat ik al een decennium niet meer gezien had.

Makkelijke voeding voor moeilijke eters

Nu hoor ik een groot deel van de lezers al zeggen: “Ik wou dat ik dat had! Op vakantie gaan en afvallen, dat is toch heerlijk”. Maar het gras is altijd groener aan de overkant. Waar het voor Anne een soort luxe was om zichzelf bepaalde voeding te veroorloven die week, was het voor mij bijna een straf om genoeg naar binnen te werken. De laatste avond heb ik niet eens mijn eigen diner besteld en zat ik al vol met een klein deel van Anne’s bijgerecht (een chicken ‘finger’ ter grote van een hand).KN1_3283kn

Ik heb mijn fysiek namelijk opgebouwd door op een droog doch zeer fragiel lichaampje bijna 20 kilo spiermassa te plakken. Dat heb ik vooral bereikt door niet alleen goed te trainen, maar vooral ook te zorgen genoeg en de juiste voeding binnen te krijgen. Mijn uitdaging is juist meer te eten dan waar ik gevoelsmatig behoefte aan heb. Omdat makkelijker te maken voor mezelf heb ik bepaalde handigheidjes. Zoals het eten van meerdere kleine maaltijden verdeeld over de dag. “Maar dat moet toch ook als je wilt afvallen?” hoor ik je zeggen. Klopt, maar in mijn geval is het dus noodzakelijk omdat ik gewoon moeite heb een grote maaltijd naar binnen te werken.

Tenminste, in vaste vorm. Enkele jaren beschreef ik mijn oplossingen voor dit probleem al in een artikel genaamd “Makkelijke voeding voor moeilijke eters”. Mijn belangrijkste methode om genoeg voeding binnen te krijgen, is door dit in vloeibare vorm te doen. Wat heb ik mijn koude Brinta en kwarkshakes gemist!

Joylent

Op een van de laatste dagen in Las Vegas opperde Anne of ik niet eens contact met Joyent zou kunnen opnemen. Een  leerling (kobudo) had mij hier al eens op gewezen als onderwerp voor een artikel. Normaal schrijf ik reviews vooral op basis van onderzoeken en uit journalistieke overwegingen. Nu echter had ik een persoonlijke motivatie. Zodra ik balend van die weegschaal afstapte, zocht ik de site van Joylent op en stuurde ik een verkorte versie van bovenstaande verhaal. Ik kreeg al snel een positieve reactie en gisteren ontving ik een grote doos van Joylent met maaltijdvervangers  en repen voor ongeveer een maand. Happy, happy, joy, joy!!IMG_1010

Vandaag ga ik aan de slag met Joylent en vanaf morgen beschrijf ik mijn ervaringen. Voor wie is Joylent? Wat zijn de voordelen? Hoe bevalt de smaak en hoeveel krijg ik binnen van m’n dagelijkse behoefte etc.  Maar het belangrijkste is natuurlijk: Hoe snel krijg ik de in Las Vegas verloren gains terug?

 

 

 

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Kenneth Nwosu

Kenneth Nwosu is gecertificeerd fitness-docent, natural bodybuilder en docent Ryukyu Kobujutsu (Japanse Krijgskunst). Als hoofdredacteur van FITsociety schrijft hij uitvoerig over alles met betrekking tot fitness, bodybuilding, voeding en supplementen.

1 reactie

Plaats een reactie