COACH LOGIN

Behrooz Tanoris ‘Road 2 Enercup’

In zijn ‘Road 2 Enercup’ volgen wij Behrooz Tanori in zijn voorbereiding op de Enercup 2015.

Road2Fit

Behrooz is personal trainer en co-founder van de online coaching community Road2fit. Dit jaar gaat hij meedoen aan de Enercup in de klasse Mens Physique, zijn tweede deelname aan een Mens Physique wedstrijd. In zijn voorbereiding op de Enercup neemt hij jullie mee in zijn voorbereiding. Hoe hij eet, hoe hij traint etc. Met grote regelmaat zal hij jullie informeren over zijn voorbereiding tot dan toe. In de laatste week voor de wedstrijd krijgen de lezers zelfs dagelijks te zien hoe Behrooz zich voorbereid. Daarnaast is Behrooz te volgen op zijn vlog.

Statistieken

  • Naam: Behrooz Tanori
  • Gewicht: 85kg
  • Lengte: 1.76m
  • Vet%: 11%

Start voorbereiding

Sinds vorige week ben ik begonnen met mijn voorbereiding op de enercup. De eerste week ging best goed. Het was wel weer wennen om zoveel keer per dag te eten, helemaal als je net terug komt van twee weken vakantie. Mijn doel is dit jaar om op het podium te staan met een gewicht rond de 78kg en een vetpercentage rond de 6 á 7%.

Voeding

In de eerste 2 á 3 weken begin ik met een inname van rond de 3000 kcal per dag wat ook mijn dagelijkse behoefte is. Ik ga nog niet erg laag in de koolhydraten om zoveel mogelijk spiermassa te behouden. Mijn voedingsschema ziet er op een dag ongeveer zo uit:

Maaltijd 1: Omelet van 5 eieren (2 heel) met 2 tomaatjes.Havermout pap met 90gr havermout, 20gr whey isolaat, 1 eetlepel lijnzaad
 (elke ochtend beginnen met multivitamine, omega 3 en solgar enzym voor ontbijt.
Maaltijd 2: (premeal) 220gr kipfilet, halve avocado, 100gr broccoli
 
Maaltijd 3:
220gr zoete aardappel, 200gr witvis, 100gr broccoli
Maaltijd 4: 220gr kipfilet, 100gr sperziebonen, 40gr amandelen
 
Maaltijd 5:
 140gr basmati rijst (gekookt), 150gr kipfilet, 100gr sperziebonen
Maaltijd 6: 5 eieren (2 heel), 200gr spinazie
Maaltijd 7:
350gr Griekse yoghurt, 20gr whey isolaat

Supplementen

  • Multivitamine (2 per dag)
  • BCAA (voor en na trainen, 10 in totaal)
  • Omega 3 (1 per dag)
  • Solgar enzymes (1 per dag)

Training

In de eerste weken train ik 4 á 5 keer per week op kracht en om de dag cardio van ongeveer 45 min op een laag tempo ongeveer 65% van maximale hartslag (220-leeftijd). Verdeling is als volgt:

  • Dag 1: Borst en triceps
  • Dag 2: Benen en buik
  • Dag 3: Rug en biceps
  • Dag 4: Schouders, traps en buik

Ik doe de 5×5 principe waarbij ik de eerste oefening zwaar pak met 6 tot 8 herhalingen (5 sets). De oefeningen daarna doe ik 10 tot 15 reps met een licht gewicht (4 seconden omlaag en 4 seconden omhoog).

Humeur

Op dit moment voel ik me nog best goed en heb ik geen last van hongergevoel. Dit komt vaak in de laatste vijf a zes weken waarin je wat lager in koolhydraten gaat zitten.

Poseren

Ik probeer 3 dagen per week 15 tot 20 minuten te nemen voor het poseren. Naarmate de wedstrijd dichterbij komt, doe ik dit eigenlijk bij elke training. Elke week zie ik ook mijn coach, Raymond Simon, die mijn fysiek even checkt en mijn vetpercentage opmeet. Hier oefenen we vaak ook het poseren.

Ik hoop dat jullie op deze manier een goede beeld krijgen van mijn voorbereiding op de Enercup en hoe mijn eerste twee weken eruit zien.

Over Kenneth Nwosu

Kenneth Nwosu is hoofdredacteur van FITsociety en schrijft uitvoerig over alles met betrekking tot fitness, krachttraining, afvallen, voeding en voedingssupplementen. Als fitness fotograaf heeft hij honderden fitness fanaten in hun beste shape vastgelegd.

2 reacties

  1. Kun je wat meer vertellen over het supplement solgar enzym. Waarom je het gebruikt en wanneer. En gebruik je water of melk bij de havermoutpap?

Plaats een reactie