Barbell Hip Thrust

Barbell Hip Thrust techniek

Barbell Hip Thrust

De afgelopen jaren heeft de Hip Thrust aardig aan populariteit gewonnen als oefening om de bilspieren te trainen. Dit is mede te danken aan de populariteit van krachttraining onder vrouwen. Het trainen van van de billen doe je optimaal met de Hip Thrust.

Barbell Hip Thrust Uitvoering

  1. Pak een barbell met bijbehorend gewicht
  2. Afhankelijk van het gewicht maak je gebruik van een heupband ter bescherming
  3. Pak een bankje en plaats deze tussen de barbell en jezelf
  4. Positioneer jezelf met je schouderbladen op het bankje en plaats je voeten recht voor je
  5. De barbell plaats je bovenop het schaambot
  6. Dit is de startpositie van de barbell hip thrust
  7. Breng het gewicht omhoog en span de spieren in je billen aan wanneer je dit doet
  8. Adem uit wanneer je het gewicht omhoog brengt
  9. De knieen moeten in een hoek van 90 graden komen als je volledig omhoog bent gekomen
  10. Houd voor 1 tel het gewicht bovenin vast
  11. Breng vervolgens de barbell gecontroleerd terug, zonder dat je billen de grond raken
  12. Herhaal de oefening voor het gewenste aantal repitities

Barbell Hip Thrust techniek

Let op de volgende zaken wanneer je de Barbell Hip Thrust uitvoert om de oefening optimaal uit te voeren en om vervelende blessures te voorkomen

  • De oefening voer je dus uit vanuit je bilspieren en niet vanuit je onderrug
  • Let goed op de plaats waar je je voeten positioneert. Houdt er dus rekening mee dat je deze in een hoek van 90 graden plaatst.
  • Indien het gewicht te zwaar is plaats je het bankje tegen de muur
  • Indien het gewicht te zwaar is gebruik je een heupband
  • Als je geen heupband hebt gebruik je een handdoek ter bescherming
  • Let erop dat je naar voren kijkt en niet naar boven

 

 

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat