Fitsociety Fitness Sterk trainingsschema voor thuis

Sterk trainingsschema voor thuis

Thuis trainen is leuker dan je denkt. Je moet alleen een stuk creatiever zijn met het kiezen van oefeningen. Alleen met je eigen lichaamsgewicht kun je al snel 50+ sterke oefeningen doen en hier een leuk trainingsschema van maken. Heb je daarnaast de beschikking over resistance bands en/of een bankje met dumbbells, dan kun je praktische alle oefeningen vanuit de sportschool thuis doen.

Thuis trainen

In dit artikel vind je een 2-daags trainingsschema met oefeningen voor je eigen lichaamsgewicht. Op Geensterkeverhalen.nl vind je ruim 20 verschillende thuis trainingsschema’s met instructievideo’s. Voor iedere doelstelling, ieders niveau en met verschillende ‘thuis fitness attributen’.

Klik nog niet op die link, want verderop deze pagina vind je iets speciaal voor de lezers van dit artikel.

Waaronder jij dus.

2-daags thuis trainingsschema met eigen lichaamsgewicht

Het schema werkt met zogenaamde supersets. Je doet 2 oefeningen achter elkaar met weinig/geen rust. Nadat je deze oefeningen allebei 3 sets hebt gedaan, ga je naar de volgende superset.

Geen sterke verhalen banner

Dag 1 – full body

Oefening sets reps rust
Bodyweight squat 3 20 15s
Push up 3 MAX 45s
Forward to backward lunge 3 10 per been 15s
Plank and hip touch 3 10 per arm 45s
Hip bridge 3 15 15s
Leg raise 3 15 45s
Triceps plank push up 3 MAX 15s
Russian ab twist 3 20 per kant 45s

Dag 2 – full body

Oefening sets reps rust
One leg deadlift to overhead lunge 3 12 per been 15s
Abdominal pull over 3 15x3sec 45s
Towel leg curl 3 15 per arm 15s
Side plank 3 30 sec per kant 45s
Side to side push up 3 MAX 15s
One leg leg raise 3 15 45s
Sissy squat 3 MAX 15s
Bench dips 3 15 45s

Speciale actie om het sterkste uit jezelf te halen.

Het moeilijkste van trainingsschema’s is vaak de oefening. En dan bedoel ik niet de uitvoering van de oefening, maar vooral welke oefening is de oefening. Weet je bijvoorbeeld wat een sissy squat is of een one leg deadlift to overhead lunge? Deze oefeningen vind je bijvoorbeeld terug op de Fitsociety App.

Het bovenstaande schema staat ook op geensterkeverhalen.nl. Exclusief voor de lezers van dit artikel, kun je dat platform en alle 200+ trainingsschema’s (en nog veel meer trainingstools) 14 dagen lang proberen. Daarna heb je de keuze om automatisch lid te blijven voor €7,99 per maand. Het abonnement is net zoals in de proefperiode altijd opzegbaar. Geen kleine lettertjes, wel grote resultaten. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is de kortingscode: fitsociety te gebruiken. Klik op de link hieronder voor meer informatie.

Probeer 200 trainingsschema’s op geensterkeverhalen.nl 14 dagen gratis