Fitsociety Fitness Wat vind je in het boek Geen Sterk Verhaal Over Spiergroei?

Wat vind je in het boek Geen Sterk Verhaal Over Spiergroei?

Sinds deze week is het ook op Fitsociety mogelijk om het boek Geen Sterk Verhaal Over Spiergroei van MSc Sander Kers te bestellen. Voor slechts €29,95 krijg je alles te weten over spiergroei. In dit artikel vind je een kort overzicht van wat je allemaal in het boek te lezen krijgt en wie Sander is.

Bestel je boek hier

Wie is MSc Sander Kers?

Sander heeft zijn Masterdiploma in Human Movement Sciences gehaald aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en is in bezit van onder andere het CSCS- en ACSM’s Exercise Physiologist diploma. Hij doceert de NSCA-CPT cursus, schrijft artikelen voor verschillende websites (waaronder men’s health, fitsociety, xxlnutrition en manify), geeft ruim 9 jaar training en staat nog steeds bijna dagelijks met plezier onder de stang. Eind vorig jaar is zijn derde boek – Geen Sterk Verhaal Over Spiergroei – verschenen en met zijn website Geen Sterke Verhalen wil hij zoveel mogelijk krachtsporters helpen om het sterkste uit zichzelf te halen. Je vindt er honderden trainingsschema’s, instructievideo’s, webinars en veel wetenschappelijke artikelen in normale mensentaal. In feite is dit het netflix voor krachtsporters. Een paar diploma’s zeggen nog niet alles, lees daarom zijn boek want dan weet je zeker wie hij is.

Bestel je boek hier

Het boek Geen Sterk Verhaal Over Spiergroei in vogelvlucht – 435 wetenschappelijke onderzoeken

Krachttraining is geen sterk verhaal. Aan de hand van 435 wetenschappelijke onderzoeken en boeken scheidt Sander Kers de zin van de onzin en brengt die terug naar 18 praktische handvatten die je direct kunt toepassen.

Leerboek in de vorm van een leesboek – inclusief schema’s en voeding

Geen sterk verhaal over spiergroei is een leerboek in de vorm van een leesboek. Het geeft antwoord op alle belangrijke vragen over spiergroei en leert je hoe het lichaam werkt, wat de mechanismen zijn waardoor spieren groeien en hoe je dit in de praktijk kunt stimuleren. Ook leer je waaraan een effectief voedingsplan voldoet en wat de invloed is van individuele verschillen. Onmisbare kennis als jij het sterkste uit jezelf wil halen!

Wat moet je doen om jouw spieren zo effectief mogelijk te laten groeien? Hoeveel sets en herhalingen kun je het beste doen? Welk volume en rustinterval zorgt voor het beste resultaat? En wat is de invloed van jouw genen, leeftijd en geslacht?

Hoofdstuk 1 t/m 4 – leer alles over spieren, spiergroei, trainingsvariabelen en verzwaringsmethoden

Het boek bestaat uit 7 sterke hoofdstukken, met een logische structuur. In het eerste hoofdstuk, tevens het moeilijkste hoofdstuk, leer je hoe een spier in elkaar zit en hoe deze werkt. Gelukkig zijn de moeilijkste onderwerpen voorzien van eenvoudige beeldspraken. In hoofdstuk 2 lees je over de belangrijkste mechanismen achter spiergroei en dat een aantal mechanismen minder belangrijk zijn dan je denkt. Na hoofdstuk 2 weet je precies hoe spiergroei werkt en in hoofdstuk 3 kijk je hoe je dit kunt beïnvloeden. Dit is het hoofdstuk van trainingsvariabelen als volume, frequentie, rust interval, bewegingsbaan, enzovoorts. In hoofdstuk 4 krijg je inzicht in volledige periodisaties en verzwaringsmethoden. Welke werken wel en vooral waarom werken ze (niet)?

Hoofdstuk 5 – het beste hoofdstuk ooit geschreven

Na de eerste 4 hoofdstukken weet je echt precies hoe spiergroei werkt en hoe je dit in je training het slimste kunt sturen. Echter, als je alleen wilt weten wat je moet doen voor zoveel mogelijk spiergroei is hoofdstuk 5 geschreven. In dit hoofdstuk vind je namelijk een complete samenvatting van de eerste 4 hoofdstukken. Je krijgt 18 concrete handvatten die je direct kunt toepassen in je training. Inclusief 3 voorbeeld schema’s en Sander’s sterkste oefeningen per spiergroep. Wetenschap is nog nooit zo praktisch vertaald.

Hoofdstuk 6 en 7 – verschillen tussen de mens en voeding

Niet iedereen is hetzelfde. Denk niet alleen aan geslacht of leeftijd, maar ook aan genen. In dit hoofdstuk lees je over de invloed van verschillen tussen mensen en hoe je alle wetenschappelijke informatie toe kunt passen op je eigen individu. En last but not least, hoofdstuk 7: voeding! Je voedingsschema bepaalt het resultaat van je trainingsschema. Kortom, zonder het 7e hoofdstuk, heb je weinig aan de eerste 6 hoofdstukken. Gelukkig zijn er heel veel recente grote onderzoeken geweest over hoe je het beste kunt eten voor spiergroei. Ook hier krijg je weer praktische handvatten om op je eigen situatie toe te passen.