webinar krachttraining vrouwen

Gratis Webinar Krachttraining voor vrouwen

Je hoort steeds vaker dat het niet alleen voor mannen, maar ook voor vrouwen goed is om aan krachttraining te doen. Door het doen van krachttraining kun jij de vrouwelijke vormen ontwikkelen, een lager vetpercentage krijgen en een betere hormoonhuishouding tot stand brengen. Dit zorgt voor meer zelfvertrouwen maar ook voor een betere pasvorm van jouw kledingstukken in de zomer en in de winter. Dit zijn enkele goede redenen om ook als vrouw aan krachttraining te doen.

Voordelen krachttraining voor vrouwen onduidelijk

Maar er bestaat ook nog veel onduidelijkheid rondom krachttraining voor vrouwen. Zo horen wij vaak van vrouwelijke klanten de volgende vragen:

Gratis Webinar Krachttraining voor vrouwen

Om in deze en andere zaken helderheid te geven heeft SmartAss een GRATIS webinar georganiseerd, waar we antwoord geven op al jouw vragen:

Wanneer: Woensdag 29 januari 2014
Hoelaat: 20.00 uur
Hoe: Inschrijven doe je hier

Vriendinnen, collega’s en familieleden weten je precies te vertellen waar ze die strakke billen, platte buik en het sterke lichaam aan te danken hebben, maar toch zijn er nog veel vragen en vooroordelen over krachttraining voor vrouwen.

Schrijf je daarom in op ons GRATIS webinar en krijg antwoord op bovenstaande vragen en op jouw vragen

Wees er snel bij, het aantal deelnemers is beperkt!

Wanneer je een specifieke vraag hebt omtrent het onderwerp krachttraining kun je deze stellen in de comments op dit artikel of op de website van SmartAss

Jouw vraag zal dan beantwoord worden komende woensdag.

Over Mart Jansen PT

Mart Jansen is personal trainer en lifestyle coach. Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen, download dan de FITsociety app voor iPhone of Android en kies mij als jouw coach.

11 reacties

  1. alice

    Cellulitis ondanks gezond eten en veel trainen. Vraag om juiste voeding en training tips voor strakke kont!

  2. Celina

    Tips en tricks zijn natuurlijk altijd welkom!

  3. San Draakje

    Ik hoor nog steeds zoveel verschillende dingen maar het is voor mij nog steeds niet duidelijk :s… Is het nu; veel herhalingen met weinig gewicht OF weinig herhalingen met veel gewicht voor die mooie strakke buik en billen :)… Ik hoop hier woensdag meer duidelijkheid in te krijgen. Leuk idee dit!!

  4. Marjolein

    Kunnen jullie mij de samenvatting ff mailen? Ik was krachttraining aan het doen 😀

  5. Rita

    Hallo,

    Ik ben 43 en 1,56cm en weeg 65kg met vet % van 33. Ik wil graag bodybuilding doen om spiermassa creëren om vet massa te verlagen. Hoe doe ik dat? Graag hulp met trainings schema en misschien ook advies vwb voedingssupplementen.

    Alvast dank voor je/jullie moeite.

    Mvg
    Rita

    • Mart Jansen PT

      Hoi Rita,

      goed dat je aan de slag wilt gaan met bodybuilding/krachttraining. Op deze site is een hoop informatie te vinden over voeding, training en supplementen.

      Waar je het beste kunt beginnen:

      -Bereken je caloriebehoefte hier: https://www.fitsociety.nl/basisregels-voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte/
      Ik raad je aan om eerste je vetpercentage omlaag te brengen door een energietekort van zo’n 10-15% te hanteren. Eet dagelijks zo’n 2 gram per kilo lichaamsgewicht aan eiwitten, 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht aan vet en vul de rest aan met koolhydraten.

      -Een goed trainingsprogramma staat hier op mijn eigen pagina: http://www.fitsmart.nl/wordpress/2013/12/07/fitness-training-voor-vrouwen/

      Vergeet ook zeker dit artikel niet te lezen: https://www.fitsociety.nl/vrouwen/progressieve-overload-waarom-je-best-wat-meer-mag-tillen/

      Wat betreft supplementen kan ik je een whey isolaat, multivitamine, visolie, magnesium en vitamine D3 (zolang de ‘R’ in de maand zit) aanraden. Bestellen doe je makkelijk via de links op deze site.

      Ik wens je veel succes!
      Wil je persoonlijke begeleiding, wat ik iedereen die startende is aan kan raden, dan kun je ook persoonlijk contact opnemen met mij.

      Groetjes Mart

  6. Rita

    Hoi, thanks voor de uitleg maar hoe neem ik contact met je op?

  7. Rita

    Is cardio heel belangrijk? Maar hoe vaak en hoe lang moet ik cardio doen?

    Alvast bedankt!

    Gr
    Rita

    • Mart Jansen PT

      Cardio training is een toevoeging om wat extra calorieën te verbranden en wordt pas ingezet nádat je voeding en krachttraining op peil zijn. Afhankelijk van hoe snel en hoeveel vet je kwijt wilt zou je 1 tot 3 keer per week wat cardio kunnen doen. Echter, zonder je persoonlijke situatie te kennen is het moeilijk een passend advies te geven.

  8. Rita

    Beste Mart,

    Klopt jij ken mij niet maar heb je een mail gestuurd maar ik krijg geen reply!! Daarom.

Plaats een reactie