COACH LOGIN

Voedingsschema maken

Wanneer je wilt afvallen of wilt aankomen in spiermassa is een persoonlijk voedingsschema essentieel. Wanneer je online op zoek gaat naar een voedingsschema dan krijg je een gigantisch aanbod voor je kiezen, waarvan het maar de vraag is in hoeverre deze voedingsschema’s jou gaan helpen bij jouw persoonlijke doelstellingen. Het is het persoonlijke karakter van een voedingsschema die de standaard schema’s die je online kunt vinden niet erg toepasbaar maken. Immers, er wordt geen rekening gehouden met jouw activiteiten, persoonlijke voedingsbehoeftes en andere eetgewoontes. Vaak is daarom een professional, zoals een dietist een goed alternatief. Omdat je zelf ook een heel eind kunt komen hebben we hieronder een aantal artikelen die jou kunnen helpen bij het opstellen van een eigen voedinsschema. Want vaak komt het neer op het bepalen van de energiebehoefte. Dit kun je vrij eenvoudig doen met een aantal calculators op FITsociety. Zodra je jouw caloriebehoefte hebt berekend kun je vervolgens bepalen of je wilt aankomen of wilt afvallen. Dus ga je voor een positieve energiebalans of een negatieve energiebalans. Het is belangrijk om te weten dat alle calculaties, ook met behulp met de voedingscalculator, schattingen zijn.

Voedingsschema zelf maken

Het maken van een eigen voedinsschema is erg persoonlijk. Er dient rekening gehouden te wordne met jouw energiebehoefte en activiteiten. Wanneer je jouw rustmetabolisme hebt bepaald kun je vervolgens bepalen wat jouw doelstelling gaat worden. Ga je bulken, cutten of wil je gewoonweg afvallen? De doelstelling zal uiteindelijk gaan bepalen hoeveel calorieen je gaat opnemen in jouw voedinsschema. Naast het aantal calorieen speelt de verdeling van de macronutrienten ook een belangrijke rol. De eiwitten, koolhydraten en vetten leveren allen energie maar vervullen op hun eigen beurt weer een andere rol wanneer ze in het lichaam terecht komen. Wil je een voedingsschema op maat dan is het beste advies om langs een dietiste te gaan.